130میلیارد ریال به توسعه امور فرهنگی حوزه هنری كشور اختصاص یافت
نوشته شده توسط : iyem

'مجید مصلحی' روز شنبه در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اهواز افزود: اعتبار تخصیصی امسال در مقایسه با سال 1385كه 20 میلیارد ریال بود بیش از شش برابر افزایش نشان می دهد.

وی تغییر رویكرد از مركز به استان ها در راستای بهره گیری بیشتر از ظرفیت های استانی را اولویت نخست سال های اخیر حوزه هنری عنوان كرد و گفت: در این راستا تحولات و تغییرات زیادی در بخش های تامین نیروی انسانی كارآمد و حرفه ای تجهیزات و نرم افزاری مراكز استان ها به وجود آمده كه نتیجه آن افزایش تولیدات و فرآورده های هنری در استان ها بوده است.

مصحلی با نگاهی گذرا به حجم فعالیت های حوزه هنری در استانها در سال های اخیر خاطر نشان كرد: در سال 1386 تنها شش فیلم كوتاه تولید شد در حالی كه این رقم در سال های 1389 و 1390 به 600 فیلم كوتاه رسید و در بخش ادبیات پایداری نیز از 10 اثر به 68 اثر افزایش یافت.

معاون امور استان ها و مجلس حوزه هنری كشور در ادامه گفت: در حوزه نمایش نیز پارسال 100نمایش صحنه ای و خیابانی توسط حوزه هنری تولید شد كه تاكنون این حجم تولید هنری در كشور سابقه نداشته است.

وی گفت: روند تولید آثار موسیقی و هنرهای تجمسی نیز روند رو به رشدی داشته است كه این مدیون استفاده از ظرفیت های استانی بوده است.

مصلحی بیان كرد: تاكنون بیش از 30باب سینما متعلق به حوزه هنری در استان های كشور بازسازی و فعال شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی از ساخت پنج فیلم بلند در استان های كشور خبر داد و گفت: ساخت فیلم های بلند نشان از وجود ظرفیت های فراوان هنری در استان ها حكایت می كند كه امیدوار هسیتم

همچنان شاهد روند رو به رشد كار هنری در استان ها باشیم.

بنا بر این گزارش، مركز فرهنگی - اداری حوزه هنری خوزستان روز شنبه با حضور معاون استان ها و امور مجلس حوزه هنری كشور و شماری از مسوولان فرهنگی و اجرایی استان خوزستان افتتاح شد.

ك/3 646/641//320





:: برچسب‌ها: طبیعت , ساحل , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: